Training succesvol managen & coachen
Managen en coachen verloopt volgens een bepaald communicatiepatroon en vereist een bepaalde frequentie.
Het doel is de ander op een hoger of ander niveau te ontwikkelen. Bottum-up, top-down of horizontaal.
Doe mee aan deze unieke in-no-time-succesvol managen & coachen, waarin je leert hoe je in drie maanden het doel bereikt.
Wat deze training je in de praktijk oplevert:
- Je kunt een begeleidings- dan wel coachingsplan opstellen.
- Je kent de voorwaarden waaraan een goed coachingsgesprek moet voldoen, en uit welke stappen zo'n gesprek is opgebouwd.
- Je kunt communicatiepatronen bij jezelf en de gecoachte herkennen en waar nodig deze patronen doorbreken.
- Je kent het verschil tussen een instructiegesprek en een coachingsgesprek. Je herkent kernkwaliteiten van de gecoachte en je leert deze als motivatiefactor in te zetten.
- Je weet welke attitude en inzet van de gecoachte verwacht mag worden voor een succesvol begeleidings- of coachingstraject.
- De tips en gesprekstechnieken stellen je in staat in relatief korte termijn je gestelde doel te behalen.
En zo komt een medewerker beter tot zijn recht en dat is goed voor je positieve bedrijfsvoering.
De volgende onderwerpen komen aan de orde:
- De manager, coach en coachen, kenmerken van een goede manager/coach, de voorwaarden voor een goed coachingsgesprek.
- De fasen van een coachingsgesprek, het schrijven van een begeleidings- of coachingsplan.
- Communicatiemodellen die inzicht geven in jouw manier van aansturen en die helpen een coachingsgesprek te structureren.
- Het (leren) herkennen van kernkwaliteiten bij de ander.
- Welke stappen de gecoachte ondergaat in het veranderingsproces.
- De rol van degene die gecoacht wordt.
- Nuttige tips en gesprekstechnieken bij dit alles.
Voor meer informatie, offerte of een training plannen: